Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Testtömeg-index, avagy a haskörfogat az új BMI

Testtömeg-index, avagy a haskörfogat az új BMI

Mi is az a BMI? Az egyén testmagasságát és testsúlyát veti össze. Mi ezzel a probléma? A BMI nem ad tájékoztatást a zsírszázalékról, a zsír eloszlásáról és a haskörfogatról sem. Pedig ezek a tényezők igazán fontosak a testsúly összetétele és az esetleges elhízásos betegségek értékelése szempontjából.

A BMI semmit nem mond a zsírtartalomról és a zsír eloszlásáról a derék kerületén! „Az izomtömeg nem kerül kiszámításra! Nagyszerű példa lehet a mindenki által ismert Arnold Schwarzenegger esete, aki aktív testépítőként, még a legjobb formájában is 30-as BMI-vel rendelkezett, viszont testének zsírtartalma mindössze 6% volt."

BMI sávok alakulása:

  • Normál testsúly: BMI 18,5 - 25
  • Túlsúly: BMI 25 - 30
  • Elhízás 1. fokozat: BMI 30 - 35
  • Elhízás 2. fokozat: BMI 35 - 40
  • Elhízás 3. fokozat: BMI 40 <

Az elavult BMI-t a zsírarány és a haskörfogat helyettesíti.

Mikor és hogyan mérjünk haskörfogat értékeket? Reggelente, ruha nélkül mérjük, még a reggeli előtt. Pillantson a tükörbe, hogy meggyőződjön róla, hogy egyenesen áll.

Hol? Keresse meg mindkét oldalon, a felsőtestén az alábbi két pontot:

  • a legalsó bordát
  • a medencecsont legmagasabb pontját
     

BMI helyett haskörfogat mérése


A két pont közti távolság közepénél húzzuk körbe a derekunkon a mérőszalagot a talajjal párhuzamosan. Figyeljen arra, hogy ne lélegezzen ki és ne feszítse be a hasát.

Milyen a megfelelő eredmény? A férfiaknak ajánlatos 102 cm alatt maradni, míg a nőknél 88 cm a határ az egészséges testsúlyhoz.

Premium Diet Go kezdőcsomag tartalmaz egy haskörfogat mérő szalagot, használja a diéta alatt ellenőrzésre!

Tartalomhoz tartozó címkék: diéta - fogyókúra
blog comments powered by Disqus

Keresés