Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Ön itt jár: > >

Hatékony fogyás csak hatékony fogyókúra eredménye lehet

Hatékony fogyás csak hatékony fogyókúra eredménye lehet Hiú ábránd azt képzelni, hogy ha csupán a cukros „kucu kólát” zéróra cseréljük, és a chipses zacskó helyett burgonyaszirmot szorongatunk, már mindent megtettünk, és csak a hihetetlenül rossz genetikánk miatt nem tudunk hatékony diétát folytatni.

Milyen a hatékony fogyókúra?

Következetes, egészséges, a szervezet számára minél kevésbé megterhelő, és ha szükséges, akár hosszabb távon is tartható. Ennyi. Nem több, de nem is kevesebb. Hogy a „Nem minden rovar bogár…” szabályt alkalmazzuk, nem minden következetes fogyókúra hatékony fogyókúra, de minden hatékony fogyókúra következetes fogyókúra. Mert ugye lehetünk mi következetesen idióták is (a jelenlévők mindig kivételek) és ragaszkodhatunk olyan diétás elképzelésekhez, amikkel vagy nem érjük el a kívánt súlycsökkenést, vagy elérjük azt, de csak ideig óráig, és esetleg közben többet ártunk szervezetünknek, mint amennyit használunk. Ilyenek például az egyoldalú táplálkozásra épülő fogyókúra programok és az önsanyargató koplalással operáló módszerek is.

 

Hatékony fogyás csak hatékony fogyókúra eredménye lehet - jopatikus.hu

 

És milyen a hatékony fogyás?

Egészséges, tartós, fokozatos, és nem okoz a diétázó számára negatív testi és lelki elváltozásokat. Lelki? Bizony. Szinte mindannyiunknak van olyan fogyókúrázó kollégája vagy kolléganője, akihez a „tuti diéta” második hetében már szólni sem nagyon mertünk, és már attól is idegroham lesz rajta úrrá, ha a képernyőkímélőnkön megjelent az olaszországi nyaralásunk alatt lencsevégre kapott pizza fotója. Ezt bizony nyugodtan betudhatjuk egy egyoldalú diéta által okozott elvonási/megvonási tünetek lelki velejárójának. Az egészséges jelzőt aligha szükséges hosszan magyaráznunk. Az olyan fogyókúra, ahol hiánybetegségek, gyomorfekély, emésztőszervi elváltozások… jelentkeznek, senki számára sem jelenthetnek alternatívát az álomsúly/forma eléréséhez.

 

Hatékony fogyás csak hatékony fogyókúra eredménye lehet

 

Tartós fogyás vagy semmi!

Átmeneti sikerek, leadom majd ismét felszedem fogyókúrák (jojó effektus) egyikünknek sem lehet a célja. Olyan megbízható és hosszútávú sikereket garantáló diétát kell választani, ami után nem csak egy hónappal, de kis odafigyeléssel akár évekkel később is látható és érezhető lesz az elvégzett munka eredménye. A különböző divat diéták, sztár fogyókúrák, „a feledés homályából előbukkanó, garantált fogyást ígérő ősi eljárások” láttán álljunk meg egy pillanatra, és gondolkodjunk el egy kicsit! Van benne ráció?

 

Hatékony fogyás csak hatékony fogyókúra eredménye lehet

 

Fogyni csak fokozatosan és szépen, ahogy csillag megy...

Először is elnézést kérünk a József Attila örökségéért aggódó olvasóktól, nem tudtuk kihagyni. De a visszatérve… A hosszú hónapok/évek alatt felhízlalt zsírszöveteket nem lehet, nem szabad néhány hét alatt leadni. A 13 napos diéta és az ehhez hasonló találmányok esetleg arra lehetnek jók, ha az ősszel még remekül feszülő kisszoknyánk zipzárját tavasszal már nem tudjuk összehúzni. A komoly(abb) súlyfölösleg leadásához időt kell adnunk szervezetünknek.

 

Hatékony fogyás csak hatékony fogyókúra eredménye lehet

 

A mozgás segít

Ha megtaláljuk a megfelelő fogyókúra módszert, indulhat a móka. A zsírégetéshez pedig eredményesen tud hozzájárulni egy kis testmozgás is. És hogy mi lenne a megfelelő mozgásforma? Ez a fogyókúrázó életkorától, a leadni kívánt súlyfölösleg nagyságától, és még számtalan egyéni paramétertől függ. Ha veszünk egy 18-45 év közötti, normál egészségi állapottal rendelkező egyént, akinek egyéb egészségügyi szempontok nem befolyásolják a fogyókúráját, mi mindenképp a súlyzós edzést javasoljuk. Plusz 20-30 kilogrammal a testünkön, kardió edzésekbe kezdeni elég komoly megterhelést jelentene például a lábízületek számára, míg egy jól összeállított súlyzós edzéssel igen szép eredményeket érhetünk el. Arról nem is beszélve, hogy ezzel megerősíthetjük testünk vázizomzatát, és kihasználhatjuk a fokozott fizikai igénybevétel okozta felgyorsuló anyagcsere folyamatokat és az edzések után érvényesülő utánégető hatást is…

- jópatikus -

Tartalomhoz tartozó címkék: diéta - fogyókúra
blog comments powered by Disqus

Keresés